Direktlänk till inlägg 21 juni 2016

Vart tar dagarna vägen?

Av Karlsson - 21 juni 2016 21:16

Hej bloggen.
Jag vet att det inte var igår som jag skrev precis men nu är jag här igen.
Du kanske undrar hur det gick med praktiken/arbetsprövningen på busfrö (secondhand butik). Allt gick så bra att vi förlängde praktiken till 17juni, meningen var även att min handledare försökte övertala facket att låta mig stanna kvar under sommaren men facket är ju som dem är -korkade!
Jag är personligen överlycklig som fått chansen att träna upp mig inom butiks branschen och fått så mycket ny kunskap om allting. Hade velat stanna kvar inom butiken men men det är bara vänta och se vad chefen säger angående jobb erbjudande i augusti. Har jag turen med mig så blir det jobb, annars har jag nu goda referenser som kan hjälpa mig till annat jobb.

Du undrar nog hur det känns att gå arbetslös till och från hela tiden, - varför det är så svårt att få ett jobb?
Mitt svar- Det är inte så tråkigt att gå hemma, självklart hade jag kunnat skaffa ett jobb så man jobbar hemifrån men i slutändan blir det ensamt och lite tråkigt faktiskt att varje dag stiga upp och undra vad man ska göra idag. Anledning till att det är svårt att hitta jobb är väl för min utbildning bara sträcker sig inom djurvärlden och nu i efterhand vill jag satsa på butik/handel, där det krävs en del kunskaper och erfarenheter. Många säger att det handlar om mina dåliga betyg men helt ärligt så kollar inte ens arbetsgivaren på bertygen utan dem går på erfarenheter och personlighet. Så att jag var en djävul i skolan har ingenting med att mitt jobb-sökande går sämre än alla andras. I dagens läge är det faktiskt svårt för oss ungdomar att få ett jobb och vad det beror på kan väl variera bland folk och deras åsikter. - Jag gör mitt bästa och det kommer jag alltid göra oavsett hur lång tid det kommer ta för mig att få ett fast jobb.

På torsdag blir det in till AF för att planera hur vi går vidare med jobb/arbetsprövningar.
-Tar en dag i taget, låt aldrig någon förstöra din dag-

_____________________________________________________________________________

Som många läst så har min lilla älskling försvunnit. En katt som aldrig lämnar området gick helt plötsligt upp i rök en söndags kväll.
En katt som älskar alla och gärna följer med dig om du går en promenad. En katt som alltid kommer när man visslar eller ropar namnet. En katt som vet när vi kommer hem och som alltid kommer in på dagarna för att sova en stund.

22 Maj 2016.
Den helgen hade vi åkt ner till mina föräldrar, våra katter är vana att vara ensamma en natt och när vi kom hem söndags eftermiddagen så möttes vi av en glad Bosse och en gapande Diva. Den ena tänkte bara på kärlek medan den andra bara ville ha mjukmat och allt var precis som det skulle. När vi gick och la oss så var Bosse redan ute, dem har en lucka så att dem kan springa som dem vill på nätterna/ dagarna. Måndag morgonen kom och vi tänkte inte särskilt på att Bosse var borta utan vi tänkte mer att han redan gått ut på morgon promenad. Dagen gick och ingen Bosse syntes till, visslade efter honom men det kom ingen katt. Dagarna gick och jag visslade/ropade efter honom varje dag men självklart hinner en katt gå en bra bit på nätterna medan vi sover. Det var inte förens en vecka senare som jag insåg att söndagen 22 maj var sista gången jag såg min bebis. Det är verkligen tomt i huset utan honom, ingen som kommer och ska mysa hela tiden eller som springer omkring med en mus i munnen i köket. Hehe
Diva har hållt vårt hopp uppe, hon har tagit över bosses roll lite nu och springer runt med möss/andra djur i huset. Men det ersätter honom inte, det saknas en stor pusselbit i detta hushåll.

Mina tankarna har gått i alla banor, vissa stunder är sorgliga och vissa stunder är lyckliga.
Man ska aldrig ge upp hoppet. Jag började lägga ut efterlysningar på Bosse via olika facebook sidor samt vilse.nu - kontaktade även polisen och ville göra efterlysning på deras djurärende facebook. Efterlysningarna delas och många har tagit del av informationen, grannar har fått lappar i brevlådorna och jag har även satt upp några lappar i området.

Vart kan min bebis tagit vägen? Någon som stulit honom? Råkat köra på honom?
Många frågor men inget vettigt svar. Det var först nu dem senaste dagarna som folk tipsat om olika platser i närheten som han kan befinna sig på då dem tyckt det liknat honom som vandrar omkring. Vissa har till och med sagt att dem kan försöka locka in honom ifall det är han. Det värmer i mitt hjärta att veta att någon i alla fall sett honom för några dagar sen levande. Så nu håller vi tummarna på att det verkligen är vår katt som befinner sig en bit härifrån.

Jag vill bara få hem min katt igen, så jag kan få ett avslut oavsett hur det än slutar så vill jag veta vad som hänt och hur han mår. Jag vill kunna släppa klumpen i magen av orolighet och bara kunna få bort tårarna ifrån ansiktet.

Imorgon ska vi ut på ett tips innan sambon åker till jobbet, har vi turen med oss så åker vi hem med en katt och om inte så hoppas jag att han dyker upp igen snart!

Min älskade Bosse! ??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 9 maj 2016 20:39

Hej igen ? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det varit så långt emellan varje inlägg, det är så att jag tänker inte precis på att bloggen finns & även inte vetat riktigt vad jag ska skriva om. Mina jobbintervjuer fortsätter & rullar run...

Av Karlsson - 11 april 2016 13:05


Hej bloggen! Det har gått ett tag sedan jag skrev ett inlägg, men nu är jag här igen.Det har inte hänt så mycket förutom att jag varit på en till arbetsintervju & det gick väl så där men bara kämpa vidare någon gång kommer ett jobb för mig också. Äve...

Av Karlsson - 16 mars 2016 19:15

Hej min lilla blogg.Som alla läste så skulle jag på arbetsinterjuv i tisdags men tyvärr blev det inget då dem nyligen anställt en person & skulle inte anställa någon inom dem kommande åren. Jag blev ganska irriterad eftersom man pratar & fixar en tid...

Av Karlsson - 14 mars 2016 22:20

Hej min älskade blogg. Dagens började hyfsat bra, förutom att det är tråkigt att åka buss på morgonen så gick mitt möte bra & det verkar som mitt liv börjar gå åt rätt håll. Fick veta att det inte gått så bra för min Konsulent när hon ringt runt til...

Av Karlsson - 12 mars 2016 17:17

Hej min fina blogg. Det är inte så länge sedan jag la upp någonting här på bloggen, men det handlade ju inte om min vardag precis utan mer om vänskapen som man kan kalla för bekantskap. Men nu tänkte jag berätta lite om vad jag sysslat med dem sena...

Presentation

Hej. Mitt namn är Jennifer Karlsson, 20 år & utbildad djurskötare.
Lever tillsammans med min prins i skogen, precis som snövit. Haha Kram!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards