Direktlänk till inlägg 8 oktober 2015

8Oktober2015

Av Karlsson - 8 oktober 2015 16:00

Hej bloggen !
Det var ett tag sedan jag skrev något inlägg men har helt enkelt inte tänkt på att göra ett inlägg eller så har jag helt enkelt inget att skriva om. Brist på ord eller något liknande.

Det har varit lite annorlunda dagar den senaste månaden. Har på börjat en praktik på bruk för alla i Habo. Där jag trivs men lite ovan att gå upp tidigt för att hinna med en buss. Hoppas det dyker upp något jobb snart så jag kan börja få in pengar någon gång. Men enligt min handledare så finns det inget jobb till mig. Haha

Klart det inte finns något jobb när alla "ny svenskar" får alla jobb. Kan dem få jobb utan någon skolexamen eller liknande intyg på att dem kan arbetet så kan jag väl också få ett jobb serverat på guldfat! Tycker Sverige borde ta hand om oss som bott har hela våra liv & se till så vi får jobb/lägenheter innan dem tar in massa nötter från utlandet!

Aja tillbaka till mina annorlunda dagar.
I fredags satte jag mig på bussen in till JKPG där jag mötte upp Filippa. Vi gick en sväng till donken där vi käkade lite & efteråt mötte vi upp Marcus utanför tingsrätten. Blev lite tjöt & dem rökte några cigg tillsammans. Vi tog även med oss Marcus på liten sväng/promenad i JKPG. Jag är ju faktiskt förälskad i mat - fick bli en fralla. Men efteråt kändes det som jag kunde äta ännu mer. Var nervös för att jag skulle kolla en liten stund på en rättegång & fattar inte varför jag var nervös när det inte ens var jag som skulle vittna eller var offret/gärningsmannen. Var helt enkelt nervös för att se en psykopat i ögonen & den kalla blicken jag möttes utav när jag steg in i rätten. Usch, ingen borde få uppleva den kalla blicken. Det var så mycket hat/ondska & sökande efter hämnd.
Filippa vittnade & meningen var att vi skulle se klart rättegången men jag märkte att hon fick panik, så hon rusade ut ifrån tingsrätten & jag såg hur tårarna brast ut på henne. Vid det tillfället kände jag mig tom på ord, jag är inte den personen som brukar krama om en ledsen person & säga några ord för att göra personen glad igen. Men fick riktigt ont i hjärtat av att se Filippa gråta, tog henne i min famn & sade till henne att det gick bra/att det var bra gjort av henne.

Att få se sin bästa vän gråta mitt framför ögonen på mig, det tar hårt i hjärtat. Man blir helt tom på ord, man vet inte riktigt hur man ska reagera eller vad man ska göra eftersom hon brukar i vanliga fall aldrig gråta så offentligt. Tyckte så jävla synd om henne som behövde sitta där framför psykopaten & vittna emot honom.
Men hon är stark, hon vet precis vad hon vill & om hon är säker på sin sak så kan ingenting hindra henne. Det är därför hon är sån speciell vän. Hon är sig själv oavsett vem hon än träffar/umgås med.

Vi kanske bor långt ifrån varandra, vi kanske inte snackar varje dag. Men jag vet vart jag har dig ifall det krisar för mig eller om jag bara behöver dig för en stund i luren. Jag vet att om vi bråkar så löser vi allt inom någon dag, jag kan inte vara arg på dig. Det går inte hata dig även om jag försökt vid flera tillfällen när vi bråkat.
Du är som mig, jag är som dig, vi är så lika även om man inte ser det så lätt.
Vi bär båda på ett djupt sår som kommer plåga oss genom livet. Du vet hur det känns att förlora en vän, det är inte många som förstår den känslan. Vi har båda en mask klistrad över ansiktet. Vi döljer båda två den sorg vi bär på inom oss.
Filippa Elin Björnlund, jag är glad som har dig i mitt liv. Nu låter det som jag är kär i dig eller att du är min flickvän. Men det går inte beskriva min starka känsla för dig, du är som en syster för mig som skildes från mig tidigt i livet & att vi hittat varandra igen. Du är sån himla underbar vän, du betyder otroligt mycket & även om jag beter mig som en bitch ibland så menar jag inget elakt mot dig för det är bara sån jag är, jag föddes till att vara en bitch emellanåt.

Jag hoppas du läser detta & att du förstår hur mycket du verkligen betyder för mig "syster". Du har stötta mig så många gånger, du har sakt saker som fått mig att vakna upp flera gånger ifrån vissa mardrömmar.

Alla borde ha en vän som dig. <3

Inlägget blev egentligen en känslosam text men jag kände att det behövdes skrivas lite ifrån mitt hjärta.

Hoppas ni får en toppen dag!
Kramar!

 
 
filippa

filippa

8 oktober 2015 16:37

Åhh vet inte vad jag ska skriva du tog orden ur munnen från mig. Vet inte vad jag skulle göra utan dig. Och kan aldrig tacka dig nog för att du var med mig den fredagen. Kommer aldrig lämna din sida. Du är som min syster som jag aldrig vill missta. Jag vet att jag alltid kan ringa om jag så ska dampa eller skratta så finns du. Fine vi bor en bit ifrån varandra men de hindrar inte oss att hålla ihop. Med dig i mitt liv är jag starkare. ☺ du vet att jag alltid finns för dig vad klockan än är ❤❤

http://bjjornlund.blogg.se

Karlsson

8 oktober 2015 17:49

Aww!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 21 juni 2016 21:16


Hej bloggen. Jag vet att det inte var igår som jag skrev precis men nu är jag här igen. Du kanske undrar hur det gick med praktiken/arbetsprövningen på busfrö (secondhand butik). Allt gick så bra att vi förlängde praktiken till 17juni, meningen va...

Av Karlsson - 9 maj 2016 20:39

Hej igen ? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det varit så långt emellan varje inlägg, det är så att jag tänker inte precis på att bloggen finns & även inte vetat riktigt vad jag ska skriva om. Mina jobbintervjuer fortsätter & rullar run...

Av Karlsson - 11 april 2016 13:05


Hej bloggen! Det har gått ett tag sedan jag skrev ett inlägg, men nu är jag här igen.Det har inte hänt så mycket förutom att jag varit på en till arbetsintervju & det gick väl så där men bara kämpa vidare någon gång kommer ett jobb för mig också. Äve...

Av Karlsson - 16 mars 2016 19:15

Hej min lilla blogg.Som alla läste så skulle jag på arbetsinterjuv i tisdags men tyvärr blev det inget då dem nyligen anställt en person & skulle inte anställa någon inom dem kommande åren. Jag blev ganska irriterad eftersom man pratar & fixar en tid...

Av Karlsson - 14 mars 2016 22:20

Hej min älskade blogg. Dagens började hyfsat bra, förutom att det är tråkigt att åka buss på morgonen så gick mitt möte bra & det verkar som mitt liv börjar gå åt rätt håll. Fick veta att det inte gått så bra för min Konsulent när hon ringt runt til...

Presentation

Hej. Mitt namn är Jennifer Karlsson, 20 år & utbildad djurskötare.
Lever tillsammans med min prins i skogen, precis som snövit. Haha Kram!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards