Alla inlägg under januari 2016

Av Karlsson - 28 januari 2016 15:31

Hej bloggen.

Varit nere hos Filippa i 11 dagar nu & det var värt att få komma hemifrån bara för att umgås/slöa.
Fick träffa hundarna igen & även snacka massa skit :)

Sambon kommer framåt 17.00, för att hämta hem mig. Tur jag slipper åka buss. Hehe

Vi får se ifall Filippa kommer upp till mig någon vecka/veckor. :)

Ha det gött. Kommer inlägg snart igen.

Av Karlsson - 4 januari 2016 06:53

Kära bloggen.
Det var ett tag sedan jag skrev någoting hos dig min kära blogg. Det har inte riktigt funnits tid för att skriva eller så har jag helt enkelt inte orkat att lägga ner tid på att fundera över vad jag ska skriva.


Sömnen inatt blev inte särskilt bra eller lång. Det var en sak som satte hjärnan i snurr igår kväll som sedan ledde till att mitt hjärta började dunka mera & ilskan steg mig över öronen. Vet att ni är nyfikna på vad som egentligen fick min ilska att väcka till liv en söndags kväll/natt. Den stora rubriken lyder så här: ÄR DET VÄRT ATT LJUGA FÖR SINA VÄNNER?

Oavsett vad det handlar om, så är det absolut inte värt att ljuga för sina vänner. Berätta istället sanningen så kommer ingen bli irriterad eller i mitt fall rent av förbannad. Att få veta att man hört lögner dem senaste dagarna får mig att börja fundera på hur värd är vår vänskap egentligen?  Hur ofta ljuger du för mig? Är någoting du säger sant? 
Jag vet inte vad jag ska tro längre, för i mina ögon så betyder inte vår vänskap ett skit eftersom du har mod till att ljuga/lura mig rakt upp i ansiktet & får mig att framstå som en IDIOT!
Komma med sanningen är en sak, men att komma med dåliga bortförklaringar/ursäkter?   Det bara är slöseri med min tid, när man kan säga sanningen så är man välkommen tillbaka. Ska man hålla på att ljuga/komma med dåliga bortförklaringar så kan man lika väl skippa vänskapen.

Jag, personligen tycker inte det är värt att ljuga för sina vänner oavsett vad det handlar om. Bättre att vara ärlig än att förlora sina närmaste. Jag har kunnat berätta allt för dig, bokstavligen allting & jag var inte ens värd sanningen tillbaka?  
Det gör ont i hjärtat/bröstkorgen att veta att man framstått som ett pucko. Gått på alla lögner. det slog mig inte ens tanken att det kunde vara skitsnack allt. För jag trodde verkligen vår vänskap betydde mer än skitsnack.


Det är nu ni börjar fundera på vem av mina vänner som har gjort så här. Men det kommer absolut inte komma fram om ni inte märker det själva vill säga. För jag tänker inte smutskasta ett namn. Alla är inte guds barn, några måste vara barn till djävulen för att världen ska funka.
Hoppas verkligen inte någon av er bli lika lurade på ord som jag blir, för i så fall sätt ner foten & börja ställa frågor efter frågor tills man får ett någorlunda vettigt svar.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Förutom alla tråkigheter så har vi hunnit med rätt mycket av 2015. Det blev tre julfirande för oss, men nästa år skippar jag nog julfirandet & stannar istället hemma. Det är inte roligt att åka runt på julafton-juldagarna.
Nyår blev väl inte som alla andras nyår. Vi satt hemma & kollade på kingkong, men jag klagar inte på det för ibland är det faktiskt skönt att slappna av & inte behöva tänka på att man ska iväg eller behöva sminka sig med mera.

Vi håller även på att renovera tvättstuga/badrum. Det har inte gått särskilt bra eftersom ibland orkar vi inte ta tag i saken. Hit tills har vi fått upp taket bara men även målat väggen i en annan färg då vi plötsligt märker att penslarna vi hade var rätt förstörda så det fick ju bli en halv färdig vägg. Då jag inte kan rolla ute vid kanterna av väggutagen + vid hörnen. Så blir att skaffa sig penslar + reperations tapeter så man kan komma någonstans med resten av rummet också.

2016-01-04.. 2015, gick väldigt fort förbi. Minns inte ens vad jag gjort under året?  Förutom att vi var på Sweden Rock, firade jul på tre olika ställen, firade nyår hemma?   Vad har egentligen hänt under 2015?   Jag har verkligen dåligt minne eller så har det inte hänt något viktigt/intressant. Haha
 
Hoppas att 2016 har lite mer att ERBJUDA!  Ha ett bra år nu allihopa, så märker vi när jag skriver på bloggen igen. Kramar

Presentation

Hej. Mitt namn är Jennifer Karlsson, 20 år & utbildad djurskötare.
Lever tillsammans med min prins i skogen, precis som snövit. Haha Kram!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards