Alla inlägg under juni 2015

Av Karlsson - 26 juni 2015 01:45

Hej.

Kommer göra ett inlägg om filmer som jag sett nyligen & även skriva lite vad jag tyckte om dem. För er som inte sett vissa av filmerna så får ni se ifall jag rekommenderar dem eller ifall jag tycker dem är helt meningslösa & slöseri med tid. Kommer även betygsätta dem med 1-5 stjärnor beroende på vad jag tycker om dem.

Betyg:   

   Om hästar & män, en film som jag personligen inte tyckte var så himla bra. Gillar man hästar så är filmen helt okey eftersom det var väldigt vackra hästar med i filmen, men annars tyckte jag den bara handlade om att döda hästar eller kärlek/lite svartsjuka mellan cirka 3 personer. Den hade ingen riktigt bra handling & personligen tycker jag det är konstigt att dem ens kan släppa så här dåliga filmer. Skulle inte rekommendera denna till någon annan.


Betyg:           

   Cinderella, såg filmen först inatt & den var bra mycket bättre än dem tecknade som funnits innan. Det var sådan fin handling & även om den inte var riktigt som gamla askungen så var det ändå rätt lika varandra. Detta är en film jag skulle kunna se flera gånger om, det var så mycket kärlek, man blir lycklig av att se sagor med så vackra slut. Rekommenderar denna starkt till folk som inte sett den ännu. 


Betyg:    
  Hotell Marigold 2, filmen som alla talat så himla bra om men som jag tyckte var rätt seg & lite tråkig. Trodde den skulle vara mer rolig & spännande ungefär som första filmen. Lite besviken över att det folk skrattar åt, det typ är sjukt tråkigt egentligen eller kanske bara jag som har kass humor men seriöst det var inte alls något bra i filmen. Rekommenderar absolut inte den till folk som vill se roliga/bra filmer. 


Betyg:         
   With this ring, en sjukt bra film om man verkligen gillar kärlek & drama. Ett kompis gäng som gör en pakt om att gifta sig inom 1-år vilket sluta som kaos & svartsjuk, men som alla sagor så lever alla lyckliga i alla sina dagar efter några svåra hinder på vägen. Denna filmen är värd att se, men hade önskat att det var lite mera drama/svartsjuka i filmen så att det kunde bli lite mera tjejfight. Haha

Detta är några utav alla filmer jag sett, men som jag tänkte att folk kunde ägna sina liv åt att se ifall dem har lust. Kommer nog upp ett inlägg längre fram i tiden om ännu mera filmer & min personliga åsikt. Hoppas ni njuter av världens filmer även om dem är dåliga eller sjukt bra. Haha

Nu ska jag spela lite the sims 4 innan det är dags att krypa ner till sängs. 
Kramar!

      

Av Karlsson - 25 juni 2015 16:26

Hej.
Dagen började inte bra, duschade & höll på att trilla i badkaret, måste verkligen skaffa en halkmatta. Inte nog med det så har datorn fått sig ett eget liv & vill absolut inte som jag vill. Spelade the sims men det bara stängdes ner & när jag ska gå in på internet så funkar det inte. Har liksom internet anslutning & startat om modemet + datorn men vill fortfarande inte funka. Så antingen har jag en förbannelse eftersom inte första gången något irriterande händer mig i detta hus eller så har jag bara grymt otur. Vad fasen vet jag, men jag gissar på en ond förbannelse då mina djur dör helt plöstligt eller bli skadade, min mens har försvunnit & får ibland såna smärtor i magen att man skulle kunna tro jag blir knivhuggen flera gånger om eller att någon sparkar mig i flera minuter i magen. När ska allt detta få ett slut??

Må gud finnas hos er som lider av samma problem som mig!

Kram!

Av Karlsson - 25 juni 2015 02:35

Hej.

Återigen sitter jag uppe men idag blir det inte längre än till jag postat detta inlägg eftersom jag måste sova känner jag då mina ögon är helt sega. Kvällen har bestått av att spela The Sims 4 & en romantisk film. Kan lätt erkänna att jag blivit beroende utav The Sims 4 vilket inte är så himla bra eftersom mina ögon kommer typ bli fyrkantiga snart pågrund av att jag sitter så mycket framför datorn. Haha


Dear John, var ju faktiskt ett tag sedan jag såg filmen men jag håller fortfarande fast vid mitt ord att den är så himla vacker. Det är absolut en av dem bästa filmerna jag någonsin sätt, det är så himla mycket kärlek men samtidigt så mycket sorg. Jag kan absolut erkänna att jag gråter när jag ser filmen för den är så himla vacker/romantisk. Skulle rekommendera den lätt till alla som älskar romantiska filmer eller som bara har lust att gråta några minuter. LOVE IT!



Men tyvärr allt folk så måste jag avsluta mitt inlägg nu eftersom ögonen inte orkar mera & jag vet absolut inte vad jag ska skriva om mera heller egentligen. Haha
Godnatt & sov sött. 

Av Karlsson - 24 juni 2015 04:16

Hej.

Återigen är jag & snurrar runt på en blogg. Jag har länge försökt att blogga men vet inte riktigt vad jag ska skriva om eller hur man egentligen skirver en blogg & det var först nu i natt som det slog mig att det finns så mycket inom mig som ingen annan vet om & det finns även så mycket som mina tankar inte längre orkar bära runt på. 


Många skriver ett första inlägg om deras kärlek eller hur perfekt deras liv är, men jag tänkte faktiskt börja om på noll i min blogg & berätta för världen om min barndom & hur jag tagit mig igenom livets svåra gång. Det har inte alltid varit lätt att bära på ett leende som är allt annat än ett lyckligt leende. Många vet hur det är att bära ett falskt leende på läpparna, jag är en av alla miljoner människor som vet hur det är att dag in & dag ut bära på ett leende som är så falskt att man skulle kunna genom skåda det, hur lätt som helst. Redan som tonåring började mitt liv farligt eller rättare sagt jag valde helt enkelt fel vägar redan som 12-åring & det har jag fått höra enda sen dess. Låt mig berätta en snabbis om hur mitt liv började som en kallhjärtad person. 

Att bli mobbad/slagen/hotad varje sekund som man visade sig ute på gatan eller i innanför skolans portar gjorde inte mitt liv lättare. Jag kan inte säga att det bara var andras fel utan jag gjorde också en hel del för att förtjäna det men jag valde att gå med i fel umgänge & jag tappade helt enkelt kontrollen över mitt temperament. Det var i tidig ålder som jag började festa & umgås med äldre människor, jag såg inte riktigt vart allt skulle leda till slut. Jag kunde inte hjälpa att jag föll för en kille & lät honom ta min oskuld, jag kan inte skylla på alkoholen som jag hade i kroppen den kvällen/natten för jag vet i mitt inre att det var inte pågrund av alkholen som jag lät honom förföra mig. Det pirrade i min mage varje gång vi smsade eller träffades. Men allt tog slut efter några månader när han plötsligt träffade en annan & jag insåg att livet måste gå vidare. Tog mig igenom några riktigt skit förhållanden, där jag kämpade med att verkligen försöka vara lycklig. Längre upp i tonåren så kallade jag inte ens det för förhållande utan det blev bara en grej av att ligga runt med killar som flirtade med mig. Nu kanske ni uppfattar det som om jag vore en slampa, men ärligt talat så var det egentligen bara två killar som jag pendlade mellan. Det var killen som tog min oskuld & killen jag trodde ville något seriöst men som visade sig vara en player precis som mig. Jag lekte med i deras lekar men insåg snart att det började bli ett farligt spel när känslorna föll på plats. Det var inte killen från förr som fick mig att känna mig speciell utan det var killen från internet som fick mig att bli det där lilla extra i vardagen. 

Jag var blind, dum & hopplöst förälskad i en lögn. Alla orden som han sa trodde jag på, men insåg efter alla bevis folk gav mig att det enda jag var i hans ögon var en himla leksak om nätterna. Det räckte inte med att jag fick honom att säga ''jag älskar dig'' utan dem tre orden är inte sanna för honom utan för honom är dem tre orden bara som lite skit på marken. Det var inte bara mig han lurade rakt ner i fällan utan det fanns många andra tjejer som föll för hans charm/snällhet & jag kan lova att det gick lite mer än 1 år innan jag verkligen släppte taget & träffade en annan kille på badoo, som i dagens läge är en dejtinsida eller man kan hitta nya vänner där också. Det fanns en kille där som fick mig att öppna upp mitt hjärta & verkligen skriva av alla mina problem. Han lyssande på allt jag hade & skriva även om han inte kände mig eller hade träffat mig, det kändes så himla härligt att veta att det finns personer som verkligen bryr sig om andra människor. Det tog inte många veckor innan han fick mitt nummer & min facebook, vi började tillslut skriva på sms & facebook istället för den där dejtingsidan. Han var inte riktigt min typ av kille & jag såg inte honom som en person jag skulle kunna dejta/leva tillsammans med. 
Jag är en väldigt blyg tjej som har svårt att träffa nytt folk helt ensam, jag lovade många gånger att stiga på tåget & åka till honom, men det fanns något inom mig som hindrade mig, något som vi kallar för rädsla. Jag var så himla rädd att träffa personen som jag öppnat upp hela mitt liv för utan att ens veta vem det egentligen är som jag pratar med, det hade ju kunnat vara vem som helst allt ifrån 10-90 åring som satt där på andra sidan av skrämen & drev med mig. Så månaderna sprang förbi & äntligen packade jag min väska, gick till tåget & helt plötsligt så satt jag där påväg till Jönköpings station helt nervös & rädd att personen inte skulle dyka upp. Tanken slog mig flera gånger att ''shit, vad gör jag om han inte dyker upp?, ska jag stå här som en idiot & invänta tåget hem igen?''

Det är nu ni tror att jag ska berätta att han var kärleken i mitt liv & att det blev som i sagorna eller så tror ni att jag kommer skriva; Han dök aldrig upp & jag åkte hem igen. 

Det är många som undrar hur jag egentligen upplevde den kvällen & hur det verkligen var att träffa personen som man bara sett på bilder & skrivit med. 

Jag är ingen romantiker, men där stod han på perrongen med sina slitna jeans & skinjackan, precis som beskriven jag fick utav honom för att lättast hitta rätt person bland alla som fanns på stationen. Lite romantiskt är det ju att kanske ens livs kärlek möter upp en på perrongen & även jag tyckte det var romantiskt när han stod där med leendet på läpparna medan min mage pirrade & jag var så himla nervös över att prata med honom. Det var först när han kramade om mig som allting bara släppte ifrån mina axlar, jag kunde äntligen andas ut & låta blicken skåda honom långsamt. Än var inte helgen över, vi hade det super trevligt/mysigt tills jag skulle åka hem, tyckte det var märkligt att han aldrig svarade i sin mobil när jag var där även om den ringde & någon smsade typ hela tiden. Jag blev lite fundersam & när han stod i duschen gjorde jag precis som alla tjejer hade gjort eller kanske bara jag som snokar, men man döljer absolut inget för mig. Där fanns det, alla smsen ifrån den där tjejen & visste inte om det bara var en vän eller mer än så men jag var tyst om den saken & reagerade inte förens jag skulle kliva av bussen hemma i Skillingaryd, då jag får upp på facebook att dem hade ett förhållande men han hade gjort det hemligt på sin facebook så att ingen skulle se det.
Mitt temperament sjönk & jag började direkt anklaga för otrogenhet med mera, även om jag inte visste hela historien bakom allting, men jag tyckte inte att man ha någon annan i sängen/på besök ifall man har flickvän. Den kvällen föll hela himlen ner över mig, tankarna bara snurrade omkring & jag visste inte vad jag skulle göra. Det var då det slog mig att flickvännen borde få höra sanningen så jag skrev ett trevligt meddelande till henne över facebook men fick inget vidare trevligt svar tillbaka. Blev kallad allt ifrån lögnare - slampa, även hennes mor var inte så trevlig mot mig & det var då mitt humör sjönk ner till deras nivå för jag tycker inte att en mor beter sig som en liten patetisk barnunge, vilket hon gjorde tills jag skickade bevis på att jag varit hos flickans pojkvän. Helvetet kom, lögner skickades bland alla inblandade & ingen av oss visste längre vem som verkligen sa sanningen. 

Jag lever ofta i mina drömmar eller rättare sagt i sagornas värld. Det ska alltid finnas ett lyckligt slut i varje berättelse även om det finns ondska & svåra hinder. 

Det gick några veckor med bråk mellan mig & killen, men som dem flesta berättelserna så börjar kärlek alltid med bråk eller någon slags ondska. Jag förlät honom för allting eftersom han visade sig verkligen vilja ha mig & han fick mig faktiskt att vilja leva, det fanns även något hos honom som fick mig att bli speciell. Kunde inte riktigt kalla det äkta kärlek för det fanns saker som jag inte kunde acceptera efter allting som strulade i vår start på något fint. Jag stängde av känslorna & blev som många kallar det ''kallhjärtad person'', jag orkade inte bry mig om något 'även om folk bad mig visa känslor så ville jag inte visa dem för någon annan än mig själv som ständigt grät framför spegeln när ingen annan såg på. 

För att inte tråka ut er så berättar jag slutet lite snabbt eftersom det kan bli ganska trist att läsa text efter text. Jag öppnade mitt hjärta för killen ifrån internet & lät honom komma in i mitt liv med både dem tre små värdefulla orden & ett ständigt leende på läpparna. Det tog inte lång tid innan förlovnings ringen satt på mitt finger, men det gick lite mer än 1 år innan han överraskade mig med hus ute på landet/i skogen. Min saga fick ett lyckligt slut även om jag fortfarande är en kallhjärtad person som inte visar känslor för någon i min omgivning. Det är svårt att kunna ändra på något som man verkligen ställt in sig på, att inte kunna gråta inför sin sambo eller sin bästa vän det känns inte okej. Det känns som om jag inte bryr mig ett dugg om vad dem säger eller att mina ord till dem bara är tomma eftersom inga tårar fälls när jag pratar om känslor eller något sorgligt. Jag hoppas en dag kunna ändra på allting & verkligen kunna visa mina känslor mer öppet även om man ska vara stark & inte låta andra utnyttja en för att man visar sig vara svag. 

Jag fick min kille från internet, Joakim Bender. Jag är lycklig efter allting som jag gått igenom i tonåren & äntligen hittat någon som jag verkligen kan säga att jag älskar av hela mitt hjärta. Varje gång jag tittar honom i ögonen så vill jag börja gråta eller berätta att jag är så rädd att förlora honom. Han var inte min typ ifrån början, men utseendet är inte allting utan han är snäll, omtänksam & han får mig att skratta även när jag mår skit. Har aldrig upplevet sån här kärlek som jag gör nu, det är sånt här som jag kallar kärlek från första ordet. Tänk att ett Hej skulle leda till en förlovning & hus på landet. 

Jag hittade min prins & är fortfarande nyförälskad efter 2 år tillsammans. 
Hoppas att ni alla där ute hittar eran äkta kärlek även om det finns ondska & svåra hinder på vägen. Alla har vi en själsfrände någonstans ute i världen, det gäller bara att hitta rätt. 

Nu ska jag njuta av en lång sömn & hoppas ni andra gör detsamma. 
Godnatt allt folk i världen. 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej. Mitt namn är Jennifer Karlsson, 20 år & utbildad djurskötare.
Lever tillsammans med min prins i skogen, precis som snövit. Haha Kram!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<<
Juni 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards