Direktlänk till inlägg 12 mars 2016

Vad ska man blogga om egentligen?

Av Karlsson - 12 mars 2016 17:17

Hej min fina blogg.

Det är inte så länge sedan jag la upp någonting här på bloggen, men det handlade ju inte om min vardag precis utan mer om vänskapen som man kan kalla för bekantskap. Men nu tänkte jag berätta lite om vad jag sysslat med dem senaste veckorna för att ni ska få en liten uppfattning om mitt liv här ute i skogen.

Som många vet eller kanske vet var att min syster skulle få barn, jag skulle äntligen bli moster. Jag ville såklart att det skulle bli en liten pojke eftersom mina kusiner att fått töser, men otur som jag har fick även min syster en tös men det är väl inte så mycket till otur eftersom hon är den vackraste busungen jag träffat. Blev en stolt moster 24/2-2016 - Ailye Jennifer Karlsson-Akyuz. Japp, tösen fick mitt namn som andranamn & det är något min syster bestämt sen långt tillbaka att får hon en tös så ska den få heta Jennifer i andranamn. En söt tös ska såklart ha bästa namnet med sig i livet. hehe :)

Förutom att jag blivit moster så är väl mitt liv som vanligt. Det går inget vidare på jobbfronten, verkar vara svårt att få ett himla jobb nu för tiden. Men jag har fått extra hjälp utav en SIUS konsulent, så jag får hoppas nu att det går bra snart & att jag kanske kan få ett jobb eller i alla fall en jobb prövning. Även varit en hel del tjafs angående min ersättning, för det är ingen människa på jorden som bor ensam som kan betala räkningar/hyra under 3 000:-. Men nu efter att min konsuelt tog saken i egna händer efter att jag begärde att få veta vad dem sysslar med egentligen, eftersom min ersättning kan variera allt ifrån 1 500 - 8 000:-.  Så får jag äntligen rätt ersättning så får hoppas att det håller i sig i alla fall tills jag får en jobb med lön.

Det enda negativa eller som jag blir mest irriterad över att när man bokar tiden för exempelvis installation av parabol + boxer som vi hade gjort, då förväntar man sig att det ska komma ut någon & fixa den installationen när man bokat tid/dag. Man här satt jag & inväntade viasat snubben, men inte kom det någon & inte hörde dem av sig heller. Vi fick åter kontakta viasat & fråga vad som egentligen hände med installations snubben. Så vi stod återigen & väntade på att dem skulle höra av sig & det påstår dem att dem har gjort men sambon hade inte fått några samtal, bara ett sms att dem försökt nå honom men inte lyckats. Mycket märkligt att deras samtal inte kommer upp som missat samtal på sambons telefon ifall dem nu försökt nå honom.  Så nu efter att dem inte hört av sig eller något så är vi lite trötta på att behöva jaga dem angående ny bokning. För bokar man en tid förväntar man sig att dem kommer ut på bokad dag & fixar sitt jobb eller i alla fall hör av sig ifall det blev något hinder. Jag är en besviken kund & väldigt irriterad då jag ville ha boxern till sovrummet. Känns konstigt att vi ska betala för två boxer men bara använder en?  LOL.....  

Igår fick även jag & sambon en konstig idé. meningen var att vi skulle städa huset men istället slutqde det med att vi tog isär soffan & flyttade in ena soffdelen till rummet där terrariet står. Vardagsrummet blev så mycket större nu med en mindre soffa & självklart blev det mysigare inne hos skäggagamen också, men vi är inte riktigt färdiga inne hos skäggagamen. Jag vill ha upp lite hyllor på väggen samt skaffa en hörnlampa. Sedan kan det bli mitt lilla mys rum där jag kan antingen läsa böcker eller bara chilla framför datorn/surfplattan.
Städningen blev väl så där, jag städade terrarie rummet + vår garderob så nu kan man gå inne i garderoben i alla fall. Får väl bli fortsättning på städningen eller fixandet av huset någon annan dag, för idag är jag väldigt slö i kroppen samt ögonen.

Nu har jag väl inte något mer att berätta eller så har jag helt enkelt ingen lust att fortsätta skriva mer just nu. Men håll utkik här på bloggen, för man vet ju aldrig när jag får för mig att skriva något inlägg.

Hade bra allihopa.

Kram!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karlsson - 21 juni 2016 21:16


Hej bloggen. Jag vet att det inte var igår som jag skrev precis men nu är jag här igen. Du kanske undrar hur det gick med praktiken/arbetsprövningen på busfrö (secondhand butik). Allt gick så bra att vi förlängde praktiken till 17juni, meningen va...

Av Karlsson - 9 maj 2016 20:39

Hej igen ? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det varit så långt emellan varje inlägg, det är så att jag tänker inte precis på att bloggen finns & även inte vetat riktigt vad jag ska skriva om. Mina jobbintervjuer fortsätter & rullar run...

Av Karlsson - 11 april 2016 13:05


Hej bloggen! Det har gått ett tag sedan jag skrev ett inlägg, men nu är jag här igen.Det har inte hänt så mycket förutom att jag varit på en till arbetsintervju & det gick väl så där men bara kämpa vidare någon gång kommer ett jobb för mig också. Äve...

Av Karlsson - 16 mars 2016 19:15

Hej min lilla blogg.Som alla läste så skulle jag på arbetsinterjuv i tisdags men tyvärr blev det inget då dem nyligen anställt en person & skulle inte anställa någon inom dem kommande åren. Jag blev ganska irriterad eftersom man pratar & fixar en tid...

Av Karlsson - 14 mars 2016 22:20

Hej min älskade blogg. Dagens började hyfsat bra, förutom att det är tråkigt att åka buss på morgonen så gick mitt möte bra & det verkar som mitt liv börjar gå åt rätt håll. Fick veta att det inte gått så bra för min Konsulent när hon ringt runt til...

Presentation

Hej. Mitt namn är Jennifer Karlsson, 20 år & utbildad djurskötare.
Lever tillsammans med min prins i skogen, precis som snövit. Haha Kram!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards