Direktlänk till inlägg 11 mars 2016

Livets vänskap

Av Karlsson - 11 mars 2016 04:09

Godmorgon är nog det perfekta ordet just nu.
Som många kanske undrar nu är, vad fan gör flicka lilla vaken nu??
Svaret på er fråga är kort - kunde inte sova.
Men här sitter jag i sängen med en snarkande sambo, tankar som flödar inom mitt huvud & ord som inte går att radera. Ibland undrar man vilka ord som egentligen är sanna, men samtidigt vill man nog inte inse att dem sanna orden är dem som bryter ner en människa till botten.
Jag förstår att ni blir lite fundersamma eller förvirrade just nu, med tanken på att rubriken lyder; Livet rullar vidare. Samt att jag nämner något om sanna ord & bryta ner en människa. Det har ingenting med mitt förhållande att göra som många kanske trodde, utan handlar om en annan relation - vänskap.
Inatt blev en fråga - ett svar, till något man skulle kalla "bråk". Jag tycker inte det är okej att en människa man känt så pass länge ändrar attityd & beteende så fort en annan människa har kommit in i människans liv. Man kunde prata timmar i telefon, skratta åt allt & även prata oftare än 1 gång i månaden. Det gick lite utför när människans liv blev förändrat, förhållande som rasar & ny vänskap som kommer in i bilden.
Jag vet själv att man pratar skit om varandra till olika vänner, men hade jag haft fler vänner så skulle det bli " falska vänner" & därför håller jag mig till sådana jag känner mig bekväm med - sådana människor jag kan ha ett litet förtroende för. Som man säger ; Hellre 2 äkta vänner än flera tusen falska.

Låt gå. Jag ska komma till saken med detta inlägg & tankar.
Det är ett tag sedan en människa satte tanke flödet i snurr på mig, den kvällen fick mig att undra vad egentligen vänskapen är värd. En kväll som blev till natt sen till morgon, det var en lång dag för både mig & människan som hade mycket att tala om. Ni alla kanske vet om den där lilla känslan som finns inombords en när man får höra att vännen man trodde talade sanning kanske ljög för en rakt upp i ansiktet. Efter den dagen började jag fundera på om allt var sanning eller om människan hade rätt angående hur falsk min vän var mot mig.
Ni minns även den där lilla känslan eller egentliga stora känslan när man ställer upp för sin vän oavsett vilka konsekvenser man får efteråt, för man är beredd på att ta alla konsekvenser i hela världen eller bli hatad föralltid. Man vill ju vara en bra vän & bra vänner ställer upp för sina vänner.
Allt från stora bråk/slagsmål, rättegång eller helt enkelt ljuga för sin väns skull. Alla gånger jag lyssnat & hört dig berätta saker du egentligen inte skulle berätta för någon annan, det är den vännen som jag saknar & som jag vill ha tillbaka. Inte den kaxiga människan som lämnade sin kärlek för något annat & inte heller den människan som bara ringer när ingen annan vill prata i telefon.

Saken är den, jag är väldigt trött på att tro vi har en vänskap men egentligen är vi bara några bekanta som hörs när det passar eller när man helt enkelt kommer på att det var några veckor sedan man hörde av människan. Kan inte skylla allt på den människan, för jag är lika mycket inblandad, vissa tillfällen litade jag inte ett dugg på dina ord, jag kunde skylla på vad som helst för att slippa prata med dig i telefon. Alla gånger jag varit irriterad/sur för det en annan människa sagt till mig angående hur du beter dig bakom min rygg. Man kan snacka skit om sina vänner eller vissa människor men det finns faktiskt en gräns för hur elaka ord man kan säga bakom ens rygg.
Vissa grejer som människan berättade för mig den natten var grejer som fick mig att fundera extra mycket. Ljuger människan bara för att förstöra vänskapen som han aldrig kommer få med någon av oss eller var allting sant?  Ska man våga lita på dina ord eller ska man inse att människan jag talade med sade mig sanningen rakt upp i mitt ansikte.

Jag sitter än i dag & vågar inte tro på allting du säger till mig. Men jag börjar faktiskt tro att människan jag talade med sade mig sanningen, för hade vår vänskap varit på topp hade vi hörts oftare eller träffats oftare, inte 1 gång varje månad eller knappt det. "Äkta vänner finns alltid när man behöver dem, man behöver inte prata varje dag eller träffas varje dag för att veta att man är bästa vänner". Jag tycker dem orden bara är skit för är man så himla bra vänner, så ska man faktiskt träffas oftare & verkligen prata oftare.    Livets vänskap.    Skulle ni göra allting för en vän som knappt pratar/träffar er?

Hadee bra allihopa.
Kramar!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Karlsson - 21 juni 2016 21:16


Hej bloggen. Jag vet att det inte var igår som jag skrev precis men nu är jag här igen. Du kanske undrar hur det gick med praktiken/arbetsprövningen på busfrö (secondhand butik). Allt gick så bra att vi förlängde praktiken till 17juni, meningen va...

Av Karlsson - 9 maj 2016 20:39

Hej igen ? Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att det varit så långt emellan varje inlägg, det är så att jag tänker inte precis på att bloggen finns & även inte vetat riktigt vad jag ska skriva om. Mina jobbintervjuer fortsätter & rullar run...

Av Karlsson - 11 april 2016 13:05


Hej bloggen! Det har gått ett tag sedan jag skrev ett inlägg, men nu är jag här igen.Det har inte hänt så mycket förutom att jag varit på en till arbetsintervju & det gick väl så där men bara kämpa vidare någon gång kommer ett jobb för mig också. Äve...

Av Karlsson - 16 mars 2016 19:15

Hej min lilla blogg.Som alla läste så skulle jag på arbetsinterjuv i tisdags men tyvärr blev det inget då dem nyligen anställt en person & skulle inte anställa någon inom dem kommande åren. Jag blev ganska irriterad eftersom man pratar & fixar en tid...

Av Karlsson - 14 mars 2016 22:20

Hej min älskade blogg. Dagens började hyfsat bra, förutom att det är tråkigt att åka buss på morgonen så gick mitt möte bra & det verkar som mitt liv börjar gå åt rätt håll. Fick veta att det inte gått så bra för min Konsulent när hon ringt runt til...

Presentation

Hej. Mitt namn är Jennifer Karlsson, 20 år & utbildad djurskötare.
Lever tillsammans med min prins i skogen, precis som snövit. Haha Kram!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2016 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards